c - Variable Persistence in Linked List -
I am creating a domino game and when the user adds a domino to the left, the domino is added but the function exits Has been added to Domino
For information:.
- The fitxesJoc (link list) is domino of the game and passed for an indicative function (so that it keeps all games)
-
opcionesCorrectas (Domino ) Is the correct option for domino
- infer is included in the small number of domino
- large number of superior dominoes
- position
-
opcionFitxa (integer) player
- ultimaFitxa-> SEG 'next' node
tNode * ultimaFitxa = (tNode *) malloc's choice (include sizeof (tNode)); UltimaFitxa-> info.inferior = opcionesCorrectas [opcionFitxa - 1]. Upper; UltimaFitxa-> info.superior = opcionesCorrectas [opcionFitxa - 1]. Super; UltimaFitxa-> info.pos = opcionesCorrectas [opcionFitxa - 1] .pos; UltimaFitxa-> seg = fitxesJoc; FitxesJoc = ultimaFitxa;
function
unsigned int demanar_fitxa_tirar (tJugador * jugador, tNode * fitxesJoc, tPartida * top partida, tPila * fitxesBarrejades, bool primerCop)
Function Call
resultado = demanar_fitxa_tirar (& Jugadors [jugadorActual], fitxesJoc, part, fitxesBarrejades, true);
In this way, I add dominoes to the top of the other dominoes.
The problem is that the demanar_fitxa_tirar
to the last line:
fitxesJoc = ultimaFitxa;
Specifying a local variable, which has no effect on the calling code. You need to give a pointer to the calling code fitxesJoc
, like this:
unsigned int demanar_fitxa_tirar (..., tNode ** fitxesJoc, ...) // Additional note * {// ... * fitxesJoc = ultimaFitxa; // note additional *} zero main program () {tNode * fitxesJoc; // ... resultado = demanar_fitxa_tirar (..., and fitxjok, ...); // Note Extra & amp; // ...}
Comments
Post a Comment